tiistai 29. tammikuuta 2013

Probleemia

Ihmissuhteet eivät kyllä ole koskaan yksinkertaisia. Itselläni on ollut jo yli vuoden verran jonkinasteisia ”ongelmia” erään tietyn kaksilahkeisen kanssa. En oikein ole hetkittäin tiennyt, miten toimia hänen kanssaan. Olenkin onnistunut suututtamaan hänet jo pari kertaa, mutta aina hän on tullut taas myöhemmin juttelemaan minulle Facebookin välityksellä, ja jossakin vaiheessa alkanut ehdottamaan tapaamista.

Mutta miksi tämä on minulle ongelma? Siksi, että kyse ei ole ollenkaan sellaisesta ihmisestä, josta olisin itse kiinnostunut. Olen kuitenkin joskus ollut. Yläasteella, kun olimme vielä niin nuoriakin, seurustelimme hetken aikaa. Olemme olleet jo monta vuotta hyvissä väleissä, jutelleet silloin tällöin ja muutaman kerran tavattukin. Minulla ei ole mitään häntä vastaan ja hän onkin ihan mukava ihminen. En kuitenkaan tunne mitään kaveruutta lämpimämpiä tunteita häntä kohtaan, en sitten mitään. Ongelma onkin siinä etten tiedä, onko hänellä ihan puhtaat jauhot pussissa? Toisinaan olemme hyvin kaverillisia, mutta sitten yhtäkkiä saattaakin tuntua että hän haluaa tavata treffimielessä. Mitä siis tehdä?!

Olen jo pari kertaa tehnyt selväksi, etten nää mitään syytä siihen, että meidän pitäisi tavata. Tämä on tapahtunut silloin, kun vapaa-ajan vietto ehdotuksia on alkanut satelemaan sieltä suunnalta niin tiuhaan tahtiin, että olen ahdistunut. Olen yrittänyt olla ystävällinen, mutta lopulta on ollut pakko kertoa ”oikea” syy välttelyyn ja tekosyihin. Tästä on seurannut muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen hiljaiseloa välillämme, kunnes poika on taas ottanut yhteyttä (tai sitten minä olen sille tuulella sattuessani ottanut hänet pois Facebookin estetty-listalta. Toimii muuten hyvin ahdistelijoille!).

Mutta miten ihmeessä tämä samainen poika kehtaa aina lähestyä minua, vaikka olen hänet niin monta kertaa torjunut? Jos minä olisin hänen kengissään, olisin jo ajat sitten luovuttanut ja jättänyt toisen rauhaan. Pojat taitavat olla hieman sinnikkäämpää ja uskaliaampaa laatua! Ainakin tämä joka on itseni kohdalle osunut.
Kyse on kuitenkin vain siitä, ettei minua huvita tavata häntä kahden kesken. Ehkä minua pelottaa, että hän yrittääkin jotain tai luulee, että välillämme olisi jotain muutakin… Minua ei haittaa, jos törmäämme baarissa tai jossain muulla julkisella paikalla. Muut ihmiset luovat turvaa ja rentouttavat, mutta kahdenkeskinen biljardi-turnaus ei kyllä kiinnosta…

Pelkään, etten pääse tästä probleemistani ikinä eroon. Ainut ratkaisu minkä keksin on, että löytäisin poikaystävän ja tämä heppu ei uskaltaisi enää lähestyä minua kuin enintään Facebookin kautta :) Pliis kertokaa joku, että kärsit samankaltaisesta ongelmasta? Mitä voisin tehdä? Olenko vain ystävällinen ja juttelen kun hän tulee puhumaan? Entä kun tapaamisehdotuksia alkaa satelemaan? Näenkö hänet ja katson miten se sujuu? Torjuminen ei todistetusti poista tässä tapauksessa ongelmaa kun vain tietyksi ajaksi. En nää syytä laittaa välejä kokonaan poikki, mutten myöskään syytä tapailla häntä säännöllisesti :)


                                                                  weheartit.com


Kiitos jos jaksoit lukea tämän pitkän tekstin, ja olisin superkiitollinen jos osaisit vielä  lisäksi antaa jonkin neuvon minulle! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti