torstai 25. huhtikuuta 2013

Vaatevinkki

Näin aluksi haluaisin pyytä anteeksi, että en ole pystynyt tekemään postauksia niin usein kuin ennen. Uskon kuitenkin, että ymmärrätte pääsykokeisiin valmistautumisen ja lukemisen tärkeäksi asiaksi minulle ja blogi jää nyt vähän taka-alalle. 13.6 olen taas tämän maailman meinigeissä kunnolla mukana, mutta yritän aina kun mahdollista tulla julkaisemaan jotakin. :) Ensi viikon alussa teen samanlaisen hienon postauksen kuin Adalmiina teki eilen itsestään.

Large

Mutta nyt siihen pääasiaan, sillä minulla olisi teille pieni vinkki. Olen muutaman kerran käyttänyt vaatevärejä mustien farkkujen kanssa, sillä niihin on tullut jo melko uusina inhottavia vähän vaaleampia kohtia. Syksyllä ostin JC:stä ihan laadukkaat housut, mutta jo alkuvuodesta niihinkin oli tullut vaaleita kuluneita kohtia. Varsinkin niihin kohtiin, jotka hankautuvat tulee eniten kulumia.

Large

Ratkaisuksi tähän raivostuttavaan ongelmaan olen löytänyt Dylon pesukonevärit, joilla voi kätevästi värjätä mustat housut uuden veroiseksi tai tuunata vaatteita eri värisiksi. Olen käyttänyt väriä pari kertaa ja täytyy myöntää, että olen todella tyytyväinen tulokseen, sillä tuntuu kun farkut myös ryhdistätyisivät käsittelystä. Dylonin väreillä voisi tehdä kivoja kokeiluja vanhoille vaatteilla ja vaihtaa niiden värejä, mutta vielä en ole uskaltanut alkaa värjäilemään mitään muuta kuin housuja. :)

56a1d16bf82ee7c232e7bd83e55aee4c_large
                                                                Kuvat weheartit.com

Pesukonevärit ovat tosi käteviä, mutta vievät vähän aikaa, sillä vaatteita täytyy muutaman kerran pyöräyttää pesukoneessa. Lisäksi vähän hassua on se, että värin kanssa pitää laittaa myös puoli kiloa suolaa pesukoneeseen! Aluksi olin ihan kauhistunut, mutta pesukoneelle ei käynyt onneksi mitään ja suolaa tarvitaan värjäykseen. Jos et halua käyttää pesukonevärejä, pystyy värjäyksen tekemään käsin. Käsin pesu voi olla vähän sotkuista, mutta siitä minulla ei ole kokemusta.

Oletteko te koskaan kokeillut värjätä vaatteita ja mitä mieltä olitte tuloksista? :)


Täältä löytyy lisää infoa värjäyksestä  http://dylon.fi/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti