perjantai 26. heinäkuuta 2013

Loma tuli, loma meni...

Sinne meni kauan odotettu lomamatka lempimaahani Italiaan. Keskiviikkona iltapäivällä palasin viikon kestäneeltä matkalta kotiin. Ihan kiva oli takasin tulla ja nähdä parasystäväni Adalmiina ja tietenkin sovitella uusia vaatteita, joita tuli osteltua aivan liikaa. Matkalla olin perheeni kanssa ja mukana oli myös vanhempieni kummipoika. Reissumme painottui pääasiassa Italiaan, mutta olimme myös yhden yön Saksassa, sillä lensimme sinne ja ajoimme autolla Italiaan. Matka sujui muuten hyvin, mutta yli 1000 km autossa oli aika puuduttavaa...Tällä kertaa ei käyty hirveästi uusissa paikoissa vaan kävimme paikoissa, joissa olimme aikaisempina vuosina käyneet. Uutena tuttavuutena kävimme kuitenki suurkaupunki Milanossa.

Ekaksi yöksi menimme Garda-järvelle ja sillä Sirmionen nimiseen kaupunkii, jossa olimme käyneet jo kaksi kertaa aikaisemmin. Paikka on ihan hurmaava, sillä tällä kertaa yövyimme vanhassa kaupungissa, joka on pieni muurien ympäröimä saari. Paikka on jäätelön ystävien paratiisi, sillä kadut ovat täynnä toinen toistaan suurempia jäätelöbaareja monine makuineen. Gardalta suuntasimme sitten Veronaan, jossa tarkoituksemme oli käydä oopperassa. Veronan vetonaula on ehdottomasti Colosseumin tyylinen ulkoilma areena, jossa voi tähtitaivaan alla kuunella oopperan säveliä. Suosittelen paikkaa kaikille myös niille, jotka eivät oopperasta pidä kestävät aivan varmasti pari tuntia lämpimässä kesäyössä istuskellen ja eväitä syöden.

Näkymiä kuvan kauniista Sirmionesta.

Valtava jäätelöannos, jonka jaksoin juuri ja juuri syödä. Se oli varsinainen saavutus ottaen huomioon, että oli juuri syönyt illallisen ja jäätelöannoksen aikaisemmin.

Kävimme katsomassa Verdin säveltämän Aida-nimisen Oopperna, joka oli ihan hyvä. Moderni versio oli mielestäni vähän tyhmä.

Areena on suuri ja reunoilla sijaitsee halvemmat muuri paikat ja alhaalla todella kalliit istumapaikat.

Veronasta matka jatkui Italian rivieralle, jossa olimme kolme yötä ja nautimme auringosta uima-
altaalla ja merellä. Matkalla poikkesimme aivan ihanassa Franciacorta nimisessä outlet kylässä, jossa oli paljon kauppoja ja merkkivaatteita todella edullisesti. Tänne paikkaan haluan ehdottomasti vielä mennä ja suosittelen sitä kaikille, jotka rakastavat shoppailua,
 Ostoskasseja kertyi jonkun verran...

Näkymää Italian rivieralta. Rannat olivat täynnä ihmisiä aamusta iltaan.

Hotellimme uima-allas. Samassa hotellissa olimme yöpyneet kolme vuotta sitten.

Rannalla hiekka oli taivaallisen pehmeää.

Näkymiä korkealta Imperian vanhasta kaupungista.

Kukkaloisto on aivan uskomattoman kaunista Välimeren maissa. Tuollaisen puskan kun saisi kotipihallekkin.

Viimeisen päivän ja illan Italiassa vietimme Milanossa. Siellä emme kauheasti ehtineet muita nähtävyyksiä nähdä kuin Duomon eli Milanon vanhan tuomikirkon. Myös Milanosta löytyy aivan ihana ostoskatu. ;) Tässä myös kuvia syötävistä. :P

Duomo on valtava suurin kirkko, jota oli hieman vaikea kuvata. Sisälle en itse valitettavasti päässyt, sillä shortseilla sinne ei ollut asiaa.

Duomo iltavalaistuksessa.Laatu on vähän huono, sillä kuvasin ainoastaan puhelimeni kameralla.

Milanon kuuluisia Galleria Vittorio Emmanuelle on kuuluisin katettu ostoskatu, jossa on kaikkien kuuluisimpien muotimerkkien upeat liikkeet.

Lempi alkuruokani "Bruschetta".

Uusi suosikki pizzani "Pizza salame"

Rakastan pastaa ylikaiken ja tässä on pinaatti täytteisiä raviooleja ja jauhelihakastiketta.

Ihanin italialainen jälkiruoka "Panna cotta".

Uusi drinkki tuttavuus "White lady", joka oli ihan hyvä. Melkein kaikki drinkit maistuivat Italiassa vähän oudoilta verrattuna Suomeen, miksiköhän?

Matkamme päättyi Müncheniin, jonne saavuimme alkuillasta ja lähdimme aikasin aamulla, joten sieltä ei jäänyt paljon kuvi käteen.

Hieman sateinen kuva Münchenistä raatihuonen torilta, jonne mukava reissumme päättyi. Jos heräsi kysyttävää jostakin niin kysykää pois! :) Ainiin ja matkalla näin monta syötävän ihanaa italiaanoa, aaah <3